Abstract
Η συμβολή αυτή αποσκοπεί στη διερεύνηση της απώλειας αγαπημένων προσώπων στην παιδική ηλικία, αξιοποιώντας το θεατρικό έργο της Κιάρα Γκουίντι "Η Χώρα των Γαιοσκωλήκων. Μία τραγωδία για παιδιά" και τη θεατροπαιδαγωγική μέθοδο της Διερευνητικής Δραματοποίησης. Αρχικά, συζητούνται πτυχές της απώλειας, όπως την βιώνει ένα παιδί, αλλά και οι ενδεδειγμένες συμπεριφορές των εκπαιδευτικών και εν γένει του σχολείου απέναντι στο παιδί που πενθεί. Ακολουθεί η ανάλυση της μεθόδου της Διερευνητικής Δραματοποίησης και η σύνδεσή της με τη διαχείριση της απώλειας στο σχολικό περιβάλλον. Εν συνεχεία επιχειρείται η αξιοποίηση του έργου "Η Χώρα των Γαιοσκωλήκων" της Κιάρα Γκουίντι, το οποίο λειτουργεί ως μέσον εφαρμογής της Διερευνητικής Δραματοποίησης. Στο πλαίσιο αυτό προτείνεται ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα, το οποίο αναπτύσσεται μέσα από τη δημιουργία ατμόσφαιρας ομάδας, τη γνωριμία με το αρχικό περιβάλλον, τη διαμόρφωση δραματικού–νέου περιβάλλοντος και την αξιολόγηση.
Translated title of the contribution | The Land of the Earthworms. A tragedy for children: Inquiry Drama as a Tool of in dealing with the loss of loved ones in childhood |
---|---|
Original language | Greek |
Title of host publication | Θεατροπαιδαγωγική επιστήμη και έρευνα |
Editors | Κωνσταντίνος Μαστροθανάσης, Μαρία Κλαδάκη |
Place of Publication | Αθήνα |
Publisher | Πεδίο |
Pages | 369-384 |
Number of pages | 16 |
ISBN (Print) | 978-960-635-847-0 |
Publication status | Published - 2024 |
Keywords
- theatre in education
- education
- performing arts
- Losses
- tragedy
- children
- Childhood